Tobulinant ant naujos platformos sukonstruotą europietišką „Sportage“ versiją, pasitelkta pagal šios rinkos specifiką sukalibruota inžinerinė programa. Ji leido parinkti Europos keliams idealiai tinkančius automobilio gabaritus ir optimalią ratų bazę. Kruopščiai inžinierių suprojektuotas SUV tobulai atitinka europiečių reikalavimus. Be to, dar labiau išryškėjo visureigio praktiškumas ir universalumas. Konkrečiai rinkai skirtas visureigis, sukurtas taikant pažangiausias priemones, išsiskiria dar didesne nei ankstesnio „Sportage“ modelio bagažinės talpa, keleivių galvai ir kojoms skirta erdve. Antros sėdynių eilės keleiviams tenkanti erdvė – didžiausia tarp visų šio segmento modelių.

Europietiško „Sportage“ modelio galimybes dar labiau praplėtė technologiškai pažangios hibridinės jėgainės, leidžiančios gerokai sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamųjų dujų emisiją. Europietiškasis „Sportage“ SUV pirmą kartą gali būti komplektuojamas su modernia įkraunamąja hibridine pavara (PHEV). Kasdien šiuo automobiliu kursuojant nuo namų iki darbo arba apsipirkti daugeliu atvejų visiškai užtektų nulinės emisijos elektros režimo. Siekiant patenkinti visų europiečių poreikius, taip pat siūlomi ekologiškesni naujos kartos benzininiai arba dyzeliniai vidaus degimo varikliai, kurių išvystomos galios ir degalų sąnaudų diapazonas – itin platus.

Kad vairavimas ES keliais būtų dinamiškas, naujajam „Sportage“ pritaikyti įvairūs naujoviški technologiniai sprendimai. Realiuoju laiku svyravimus slopinanti naujos kartos elektronikos valdoma pakaba (ECS) bet kurioje situacijoje užtikrina didžiausią komfortą ir aukščiausio lygio saugumą. Naujoji „Terrain Mode“ sistema suteikia „Sportage“ išskirtinį pravažumą sudėtingesnėmis sąlygomis, pavyzdžiui, įveikiant apsnigtus kelius, taip pat purvo arba smėlio ruožus. Dėl to šio automobilio savininkai gali leistis į kvapą gniaužiančius nuotykius.

Naujasis „Sportage“ išsiskiria aukščiausio lygio pasyviuoju ir aktyviuoju saugumu. Į technologiškai pažangios aktyviojo saugumo įrangos „DriveWise“ komplektą įeina visos pasaulio ekspertų pripažintos „Kia“ pagalbinės vairavimo sistemos (ADAS).

Europietiška penktosios kartos „Sportage“ visureigio versija – svarbus šio modelio gamos papildymas. Pirmasis šios didelės šeimos narys – modifikacija su ilgos ratų bazės kėbulu – debiutavo liepos mėnesį.

„Naujasis „Sportage“ buvo kruopščiai projektuojamas ir tobulinamas specialiai Europos rinkai. Įgyvendinant šią užduotį buvo sulaužyti įprasti SUV segmento standartai ir nustatyti nauji etalonai, – sakė „Kia Europe“ prezidentas Jasonas Jeongas. – Išorės dizainas ir modernus interjeras buvo kuriami žvelgiant į ateitį, tad dinamiška naujojo „Sportage“ išvaizda dera su vairuotojo patogumui pritaikytu aukščiausios klasės interjeru. Viduje įdiegtos visos naujausios technologijos.“

„Naujajame „Sportage“ nuo šiol gali būti įrengtos modernios elektrifikuotos jėgainės – efektyvios ir aplinkai palankios hibridinės versijos atitinka visus įmanomus klientų poreikius. Visiškai naujas įkraunamasis „Sportage“ hibridas, kurį galima vairuoti ir pasirinkus nulinės emisijos elektros režimą, pabrėžia „Kia“ siekį paspartinti Europoje perėjimą prie tvaraus mobilumo sprendimų“, – pridūrė Jasonas Jeongas.

 

Įspūdinga išvaizda. Ryžtu ir drąsa pagrįsta naujoji dizaino filosofija.

Išskirtinės išvaizdos „Sportage“, sukurtas siekiant praplėsti įprastas dizaino ribas, bus unikalus automobilis Europos keliuose.

Visu kėbulo paviršiumi tarsi raibuliuoja griežtos, tačiau aiškios linijos, sustiprinančios išskirtinio stiliaus įspūdį. Tuo pat metu tvirti paviršiai  ir įmantrus grafinis dizainas sukuria užtikrinto ir dinamiško SUV įvaizdį.

Anksčiau šiais metais pristatyta naujoji „Kia“ dizaino filosofija – „Suderintos priešingybės“ (angl. Opposites United) – sulaukė itin palankių industrijos ekspertų įvertinimų. Ji buvo pritaikyta ir kuriant naujos kartos „Sportage“. Įtaka juntama ne tik žvelgiant į išvaizdą, bet ir vertinant automobilio charakterį.

Drąsioje ir provokuojančioje dizaino filosofijoje išskiriami penki esminiai principai: „Priežastis džiaugtis“, „Technologijos gyvenimui“, „Galia judėti į priekį“, „Įtampa siekiant rimties“ ir „Išraiškinga gamta“. Pastarasis iš jų – „Išraiškinga gamta“ – turėjo ypatingą poveikį kuriant naujojo „Sportage“ dizainą. Šis principas įkūnijo natūralumo siekį ir leido sukurti drąsos bei emocijų nestokojančią tapatybę, kurios formos yra modernios, tačiau tuo pat metu organiškos.

Naujojo „Sportage“ priekyje žvilgsnį traukia visą plotį užimančios, kruopščiai detalizuotos juodos radiatoriaus grotelės. Įmantrų tinklą primenantis grafinis dizainas vyrauja priekinėje naujojo „Sportage“  dalyje. Dėl tokio stiliaus automobilis atrodo impozantiškai. Radiatoriaus grotelės sujungia naujiems „Kia“ modeliams būdingą tigro nosies formą ir išraiškingas futuristinio stiliaus dienos šviesas. Bumerango formos šviesos vizualiai įrėmina impozantiškus „Matrix LED“ priekinius žibintus. Pastarieji dar vadinami išmaniąja apšvietimo sistema.

Naujojo „Sportage“ profilis išsiskiria sportiškumu, kuris buvo būdingas ir ankstesniems modeliams. Aptakius kėbulo paviršius kerta ryškios ištęstos linijos, tačiau kontrastingos formos puikiai dera tarpusavyje.

Pirmą kartą „Sportage“ modelio istorijoje galima pasirinkti juodą stogo spalvą. Nauji kontrastai pabrėžia sportišką profilį ir išryškina dinamišką galinių durų statramstį. Į galinę dalį atsiremianti papildoma chromuota šoninė naujojo „Sportage“ linija harmoningai pereina į galinį oro aptaką. Pastaroji detalė dar labiau sustiprina sportišką automobilio charakterį.

Europietiškasis „Sportage“ keliuose taip pat išsiskirs tvirtumą pabrėžiančiu dinamišku fastbeko galinės dalies dizainu, mat automobilio stogo linija sklandžiai pereina į galinius žibintus. Pastarieji atrodo taip, lyg būtų ne atskirai sumontuoti, o įspūdingai tiksliai integruoti į kėbulą. Aštrių formų galinius žibintus sujungianti siaura juosta taip pat pastebimai praplatina naujojo „Sportage“ kėbulą.

Priklausomai nuo komplektacijos, naujajam „Sportage“ visureigiui gali būti sumontuoti 17, 18 ir netgi patys didžiausi gamoje – 19 colių lengvojo lydinio ratlankiai. Pirkėjai taip pat galės rinktis vieną iš šešių įvairiomis spalvomis dažomų skirtingo dizaino ratlankių komplektų.

 

Modernus interjeras. Kruopščiai suplanuotoje šiuolaikiško stiliaus salono erdvėje pritaikytos naujausios technologijos.

Drąsą išsiskirti demonstruojančio „Sportage“ salone dera minkštos aukščiausios kokybės medžiagos ir naujausios technologijos. Sukuriama vairuotojo patogumui pritaikyta technologiškai pažangi erdvė. Kuriant interjero dizainą, šiuolaikinės sistemos buvo kruopščiai derinamos su komfortą užtikrinančiomis funkcijomis ir aukščiausios kokybės apdaila.

Naujojo „Sportage“ interjere labiausiai pastebimas elegantiškas gaubtas jutiklinis ekranas ir kruopščiai detalizuotos sportinio stiliaus oro tiekimo angos. Priekyje įrengtas didelis lenktas monitorius pastebimai sustiprina automobilio pločio ir salono erdvumo pojūtį.

Technologiškai pažangus 12,3 colio jutiklinis ekranas ir integruotas modernus valdiklis yra tarsi prieiga prie centrinės automobilio nervų sistemos. Vairuotojui ir keleiviui ši įranga suteikia galimybę naudotis visomis patogiausiomis funkcijomis, įskaitant ir jungiamumo technologijas. Abiem valdymo sistemomis naudotis labai paprasta – jos veikia itin intuityviai, o liečiamieji paviršiai – maloniai minkšti.

12,3 colio prietaisų skydeliui pritaikytas naujos kartos skystųjų kristalų monitorius, kurio plėvelė – ypač plona, o rodomas vaizdas – neįtikėtinai ryškus ir aiškus. Pažangių saugios prieigos jungiamumo technologijų galimybės naujajame „Sportage“ maksimaliai išnaudojamos nuotoliniu būdu atnaujinant programinę įrangą ir žemėlapius. Naujajame europietiškame „Sportage“ įdiegta moderni jungiamumo programinė įranga suteikia vartotojams galimybę nuotoliniu būdu palaikyti sąsają su automobiliu per „Kia Connect“ išmaniojo telefono programėlę.

Lengvai naudojamos interaktyvios technologijos vartotojams taip pat suteikia prieigą prie svarbiausių integruotų automobilio funkcijų. „Sportage“ gali būti įdiegtos „Kia Live“ paslaugos, internetinė navigacijos ir internetinė balso atpažinimo sistema, taip pat su išmaniuoju telefonu susietas kalendorius. „Kia Connect“ programėlę įsidiegę vartotojai gali būti visiškai ramūs – bet kuriuo metu galima patikrinti, ar uždarytos „Sportage“ automobilio durys ir langai. Taip pat itin naudinga galimybė tokiu būdu sužinoti, kur tiksliai stovi paliktas SUV.

Tarp vairuotojo ir keleivių sėdynių patogiai įrengtoje ergonomiškoje centrinėje konsolėje gausu vietos daiktams. Joje taip pat sumontuoti lietimui jautrūs įrangos valdymo mygtukai ir puodelių laikikliai. Visi mygtukai įrengti ant šiek tiek pakeltos platformos, kurioje įtaisytas elektroninio transmisijos valdymo ratukas. Ant specialios platformos laikomi išmanieji įrenginiai belaidžiu būdu įkraunami iki 15 W galia.

Interjero apdailai naudojamos aukščiausios kokybės medžiagos, kurias visuomet malonu liesti, kartu su keičiamuoju dinamišku apšvietimu leidžia sukurti gyvybingą, energija pulsuojančią aplinką. Elegantiško dizaino vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio sėdynių konstrukcijoje  naujoviški sprendimai užtikrina aukščiausio lygio komfortą.

Išmaniai suplanuotoje europietiškojo „Sportage“ salono erdvėje suderintas praktiškumas, funkcionalumas ir universalumas. Šis pasiekimas atrodo dar įspūdingiau įvertinus kompaktišką 2 680 mm ratų bazę, 1 865 mm kėbulo plotį, 4 515 mm ilgį ir 1 645 mm aukštį. Tokie gabaritai leido suformuoti didžiausią klasėje erdvę keleivių kojoms ir galvai, taip pat suprojektuoti talpiausią bagažinę. Europietiškoje „Sportage“ versijoje antros eilės keleivių kojoms skirta erdvė siekia 996 mm, o galvai – 998 mm. Bagažinės tūris – 591 litras (VDA). Norint patogiai keliauti įvairiomis sąlygomis, galinę sėdynių eilę galima sulankstyti santykiu 40:20:40. Maksimalus bagažinės tūris nulenkus visus galinius atlošus siekia 1 780 litrų.

Naujajame „Sportage“ įmontuota „Harman Kardon“ – viena geriausių šiame segmente aukščiausios kokybės garso sistemų, tad keleiviai gali mėgautis užburiančiu muzikos skambesiu.

Dinamišką naujojo europietiško „Sportage“ modelio prigimtį dar labiau pabrėžia sportiška apdaila. „GT-Line“ modeliai traukia akį itin įspūdingai originalias formas išryškinančiais dizaino akcentais. Taip pat siūlomos energija spinduliuojančios ryškesnės kėbulo spalvos. „GT-Line“ versijos interjere sportiška aplinka sukuriama pasitelkiant stiprius juodos ir baltos spalvų kontrastus.

 

 

Našios naujos jėgainės. Europietiškajame naujajame „Sportage“ montuojamos našios ir galingos jėgainės.

Nuo pat debiuto rinkoje naujajame „Sportage“ bus montuojama plati greita reakcija į akceleratoriaus paspaudimą išsiskiriančių jėgainių gama. Visos jos, tiek agregatai, kuriuose įdiegtos pažangiausios hibridinės technologijos, tiek ekologiški naujos kartos benzininiai bei dyzeliniai vidaus degimo varikliai pasižymi aukščiausio lygio našumu.

Nuo pat pradžių kuriant naująjį „Sportage“ modelį buvo maksimaliai diegiamos naujausios elektrifikuotų jėgainių technologijos, o gautas rezultatas – vienas ekonomiškiausių rinkoje siūlomų SUV. Ant pažangios elektrifikuotų jėgainių naujovėms tobulai pritaikytos platformos suprojektuota hibridinė (HEV) naujojo europietiško „Sportage“ versija ir įkraunamasis hibridinis modelis (PHEV) – yra aplinką tausojantys SUV, skirti tiems, kurie nelinkę leistis į kompromisus.

Hibridinis modelis ir įkraunamasis hibridas buvo kruopščiai projektuojami, stengiantis nesumažinti salono erdvės ir bagažinės talpos. Hibridinės versijos baterijos sumontuotos po antros eilės sėdynėmis, todėl erdvė keleivių kojoms yra tokia pati kaip ir „Sportage“ modeliuose su vidaus degimo varikliais. „Sportage“ įkraunamojo hibrido baterija įrengta centre, tarp dviejų ašių, tiesiai po salono grindimis. Taip optimaliai paskirstomas svoris ir išlaikoma praktiška bei komfortiška salono erdvė.

„Sportage“ įkraunamojo hibrido jėgainę sudaro ne vieną apdovanojimą pelnęs „Kia“ 1,6 litro T-GDI variklis, 66,9 kW pajėgumo elektros motoras su nuolatiniu magnetu ir 13,8 kWh ličio jonų baterija. Vidaus degimo variklio išvystoma galia siekia 180 AG, o bendras jėgainės pajėgumas – 256 AG.

Technologiškai pažangioje „Sportage“ įkraunamojoje baterijoje įdiegtas pažangus valdymo blokas, nuolatos stebintis svarbiausius rodiklius, įskaitant srovės stiprumą, įtampą ir galimą energijos nutekėjimą. Ši įranga gali greitai nustatyti gedimų priežastį. Tuo pat metu veikia ir sistema, nuolatos tikrinanti kiekvienos celės įtampą bei darbinę temperatūrą.

„Sportage“ hibridiniame modelyje montuojamas ekspertų puikiai įvertintas 180 AG galią išvystantis „Kia“ 1,6 litro T-GDI variklis. Taip pat įrengtas 44,2 kW pajėgumo elektros motoras ir 1,49 kWh talpos ličio jonų baterija. Bendra tokios hibridinės jėgainės galia siekia 230 AG.

Naujasis 1,6 litro T-GDI variklis „Sportage“ modeliuose gali būti montuojamas ir su degalų sąnaudas sumažinančia švelniojo hibrido sistema. Sportišką charakterį ir aukštesnio lygio našumą suderinančių dviejų versijų galia siekia 150 arba 180 AG. Keturių cilindrų variklio degalų sąnaudos sumenko optimizavus degimą, patobulinus aušinimą ir sumažinus trintį svarbiausiose srityse. Tarp svarbiausių pakeitimų buvo įdiegta pažangi temperatūros reguliavimo sistema ir panaudoti itin mažos trinties rutuliniai guoliai.

Europietiškieji „Sportage“ modeliai taip pat komplektuojami su itin ekonomiškais ir ekologiškais 1,6 litro dyzeliniais varikliais, išvystančiais 115 arba 136 AG galią. Pritaikius pažangią išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemą, žymiai sumažėjo dyzeliniams varikliams būdinga azoto oksidų ir kietų dalelių emisija. 136 AG galios dyzelinis variklis naujajame europietiškame „Sportage“ gali būti sumontuotas kartu su išmetamųjų dujų emisiją ir degalų sąnaudas dar labiau sumažinančia švelniojo hibrido technologija.

1,6 litro T-GDI varikliai komplektuojami su 7 laipsnių dvigubos sankabos automatinėmis transmisijomis (7DCT) arba mechaninėmis 6 laipsnių pavarų dėžėmis. 1,6 litro dyzelinio variklio modifikacijos – tiek tos, kuriose įdiegta švelniojo hibrido technologija, tiek tos, kuriose ji neįdiegta, – montuojamos drauge su išmaniosiomis mechaninėmis šešių laipsnių pavarų dėžėmis (iMT) arba automatinėmis 7 laipsnių dvigubos sankabos transmisijomis.

Į visų europietiškų „Sportage“ modelių standartinę įrangą įtraukta variklį automobiliui sustojus išjungianti „Kia“ tuščiosios eigos technologija realiomis sąlygomis dar labiau sumažina degalų sąnaudas ir išmetamųjų dujų emisiją. Naudotis šia technologija tapo dar patogiau dėl pažangiausių, efektyviai veikiančių „Kia“ pagalbinių vairavimo sistemų. Įvertinusios numatomą maršrutą, šios sistemos gali iš anksto nustatyti tikslų momentą, kuomet, artėjant prie „Stop“ ženklo arba sankryžos, turėtų būti automatiškai išjungiamas variklis. Tai leidžia išvengti atvejų, kai automatinio gesinimo sistema aktyvuojama, nors tą daryti nėra naudinga. Vairuotojas visada informuojamas apie planuojamą įrangos veikimą.

 

 

Optimalus sukibimas bet kokiomis sąlygomis.  Europietiškuose „Sportage“ modeliuose įdiegta nauja „Terrain Mode“ režimų pasirinkimo sistema.

Kiekviena ant naujosios įmonės N3 platformos gaminamo naujojo „Sportage“ detalė buvo tobulinama siekiant pakylėti šį SUV į prabangių modelių segmentą.

Dar viena svarbi naujiena – pirmą kartą „Sportage“ modelyje įdiegta visiškai nauja „Terrain Mode“ sistema. Penktosios kartos visureigyje debiutuojanti technologija skirta iškylas gamtoje ir aktyvų laisvalaikį mėgstantiems „Sportage“ savininkams. Itin pažangi „Terrain mode“ sistema pagal oro sąlygas ir kelio dangos tipą automatiškai nustato „Sportage“ parinktis. Taip bet kokioje situacijoje, įskaitant važiavimą per sniegą, purvą ar smėlį, užtikrinamas optimalus sukibimas.

Išjungus „Terrain Mode“ sistemą, „Sportage“ modelyje automatiškai aktyvuojamas numatytasis „Drive“ režimas. Papildomai vairuotojas gali nustatyti komfortiško „Comfort“, ekonomiško „Eco“ ar sportiško „Sport“ važiavimo parinktį. Siekiant užtikrinti patogumą ir vairavimo saugumą, visi režimai rodomi didelės raiškos skaitmeniniame prietaisų skydelyje.

Naujoji platforma taip pat leido pastebimai pakeisti naujojo „Sportage“ valdymo savybes. Buvo suderintos stabilaus, rafinuoto ir komfortiško vairavimo bei tikslaus ir dinamiško valdymo sistemos. Tokias prieštaringas savybes sujungti padėjo kruopščiai suderintos pažangios vairavimo ir pakabos valdymo sistemos.

Didžiausią komfortą ir aukščiausio lygio saugumą užtikrina nepertraukiamai realiuoju laiku kėbulo svyravimus slopinanti naujoji elektronikos valdoma pakaba (ECS). O elektronikos kontroliuojama visų varančiųjų ratų sistema bet kokiomis sąlygomis optimaliai paskirsto galią tarp priekinės ir galinės ašių. Tai leidžia pasiekti aukščiausio lygio valdymo savybes. Tuo pat metu sumažėja degalų sąnaudos ir padidėja saugumas.

 

Saugumą užtikrinančios „DriveWise“ technologijos. „Sportage“ konstrukcijoje pritaikytos pažangiausios pasyviojo ir aktyviojo saugumo sistemos.

Tobulinant penktosios kartos „Sportage“, saugumui buvo skiriamas ypatingas dėmesys, todėl neatsitikrinai šis modelis yra vienas saugiausių savo segmente.

Elegantiškas naujojo „Sportage“ išorės dizainas slepia tvirtą ir lengvą kėbulo konstrukciją, kurios atsparumas sukimui – kaip niekada didelis. Naujajame „Sportage“ montuojamos įvairios keleivių judėjimą smūgio atveju apribojančios sistemos, įskaitant pagrindines vairuotojo ir keleivio, užuolaidines, priekinių sėdynių centrinę ir apatines šonines saugos oro pagalves.

Ekspertų itin gerai vertinama „Kia“ inžinierių sukurta pažangi pagalbinė vairavimo sistema – dar žinoma „DriveWise“ pavadinimu – kiekvienoje kelionėje padeda išvengti galimų pavojų ir visiškai apsaugo ne tik „Sportage“ keleivius, bet ir aplinkinius eismo dalyvius. Į „DriveWise“ sistemos paketą įeina ir pažangiausia visoje industrijoje technologija, padedanti išvengti susidūrimo su priekyje esančia kliūtimi. Nauja sankryžų stebėjimo funkcija papildyta įranga dabar leidžia išvengti pavojingų situacijų, kuomet, sukant į kairę, nepraleidžiama pagrindiniu keliu važiuojanti transporto priemonė.

Vairavimo automagistralėse pagalba (HDA) vairuojant užmiestyje palaiko nustatytą greitį ir pasirinktą atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės. Taip pat ši technologija išlaiko naująjį „Sportage“ užimamoje eismo juostoje ir gali koreguoti greitį pagal kelio ruože galiojančius apribojimus.

Navigacijos duomenis realiuoju laiku naudojanti išmanioji pastovaus greičio palaikymo sistema (NSCC) padidina saugumą vairuojant naująjį „Sportage“ automagistralėse. Šios technologijos funkcionalumą praplėtė nauja galimybė automatiškai sumažinti greitį artėjant prie posūkio ar staigesnio kelio vingio. Užfiksavusi, kad automobilis vėl važiuoja tiesia trajektorija, sistema sugrąžina vairuotojo nustatytą pradinį greitį.

Naujajame europietiškame „Sportage“ taip pat įdiegta išmanioji greičio ribojimų stebėjimo pagalba (ISLA). Ši technologija įspėja vairuotoją, jei yra viršijamas didžiausias leistinas greitis.

Jei, rodant posūkio signalą ir planuojant persirikiuoti, sistema, padedanti išvengti susidūrimų su nematomose zonose esančiomis kliūtimis (BCA), užfiksuos riziką galine dalimi kliudyti kitą transporto priemonę, vairuotojas bus apie tai įspėtas. Jeigu po įspėjimo susidūrimo rizika vis tiek nemažės, siekdama išvengti avarijos, ši sistema pakoreguos naujojo „Sportage“ judėjimo trajektoriją. Aktyvioji sistema taip pat padeda išvengti susidūrimų su nematomose zonose esančiomis transporto priemonėmis ir lygiagrečiai parkuojant automobilį. Matomumą keičiant eismo juostą pagerina naujajame „Sportage“ įdiegta ir nematomų zonų stebėjimo sistema (BVM). Prietaisų skydelio ekrane realiuoju laiku rodomas galinės automobilio dalies vaizdas padidina saugumą.

Išmanioji nuotolinio parkavimo pagalba (RSPA) leidžia šalia stovinčiam vairuotojui įvaryti automobilį į stovėjimo vietą arba išvaryti jį lauk. Manevravimą statant automobilį aikštelėje palengvina papildomas galinio vaizdo ekranas (RVM) ir realiuoju laiku transporto priemonę supančią aplinką leidžianti matyti erdvinio vaizdo technologija (SVM).